Free shipping worldwide on all orders over US$44*

  • World Wide Shipping *
  •  Free shipping on all orders above 440kr *
  • 1.9 million subscribers on YouTube
Credit cards
faq

2. Shipping & delivery

2.1 How long does delivery take?

- DHL Express:

1 working day: Europe

1 - 2 working days: Worldwide soon avaiable

- Track & Trace Shipment

1 - 3 working days: Denmark

2 – 7 working days: India

2 – 14 working days: Australia, Austria, Belgium, Brazil, Canada, China, Croatia, Czech Republic, Estonia, Finland, France, Germany, Great Britain, Greece, Greenland, Hong Kong, Hungary, Ireland, Iceland, Israel, Italy, Japan, Latvia, Lithuania, Luxembourg, Malaysia, Mexico, Netherlands, New Zealand, Norway, Poland, Portugal, Russia, Switzerland, Singapore, Slovakia, Slovenia, Spain, Sweden, South Korea, USA.

 International Insured and Tracked Delivery: 2 - 14 working days*

- Delivery By Post (no tracking)

International Delivery By Post: 14 - 90 working days

 

 - Working days are defined as Monday to Friday and exclude bank holidays.


* Delivery to some countries can be delayed up to 30 working days due to customs revisions.

2.2 What should I do if my order hasnt been delivered yet?

If the estimated delivery date has passed, we kindly ask you to wait a few extra days in case there are any local postal delays, as your parcel is due to be delivered by your local postal service.

 

If you still haven't received your parcel after waiting a few extra days, then please get in touch with our Customer Service, by letting us know your order number, and we'll be happy to help.

 

2.3 Do you offer a quicker delivery service?

Please be aware that our warehouse is based in Denmark, which is why our timescale may seem slightly longer than some of our US and UK competitors. We use the Danish shipping company PostNord, which means that your package will be delivered by your local postal service.

We are working on offering you a DHL Express Worldwide delivery. This form of delivery is only available for your country, if you can see it at checkout.

Orders to India are sent from our warehouse in India, so the delivery is tax free.

 

2.4 Do you ship to my country?

We offer worldwide delivery (minus Turkey, Kosovo, Gaza City and Indonesia, due to these countries' customs restrictions), so yes, we sure do!

 

2.5 How much does shipping & handling cost to my country?

The cost of the shipping depends on the country to which your package will be sent.

Shipping and handling to Denmark cost 29 DKK / 49 DKK

Shipping and handling in India is FREE

Shipping and handling to the USA is 6$ (USD)

Shipping and handling to Australia, Austria, Belgium, Brazil, Canada, China, Croatia, Czech Republic, Estonia, Finland, France, Germany, Great Britain, Greece, Greenland, Hong Kong, Hungary, Ireland, Iceland, Israel, Italy, Japan, , Latvia, Lithuania, Luxembourg, Malaysia, Mexico, Netherlands, New Zealand, Norway, Poland, Portugal, Russia, Switzerland, Singapore, Slovakia, Slovenia, Spain, Sweden and South Korea cost 6$ (USD)

To all the other countries and regions the shipping and handling costs 7,50€ / 8.5$ (USD) / £6,5 for the Delivery By Post option and 49€ / 57$ (USD) / £44 for the Insured and Tracked Delivery option.

Delivery charges will be detailed before you confirm your order and are also shown on your order confirmation email.

Keep in mind that bank transfer fees and credit card fees aren't included in the total, as they depend on your bank / card issuer.

1. Beställningar

1.1 Hur vet jag om min beställning har skickats?

Du kommer först att få ett mail som bekräftar att din beställning mottagits – men betalningen är ännu inte genomförd.

Slutligen får du ett andra mail som bekräftar att din betalning är genomförd och att din beställning kommer att skickas inom 24 timmar (exklusive helger och danska helgdagar). Du kan också kontrollera statusen på din beställning genom att gå till ”Mitt konto”. När statusen ändras till ”färdig” så har beställningen lämnat oss och är på väg till dig.

 

1.2 Kan jag upphäva / ändra min beställning efter att jag skickat den?

Vi är väldigt snabba med att packa beställningar vilket gör det väldigt svårt för oss att göra ändringar efter att du skickat din beställning. Vi kan inte ändra betalningsmetod eller överföringssumma, men vi kan möjligen hjälpa dig att ändra leveransadress eller upphäva köpet innan beställningen skickas.

Du behöver kontakta oss så fort som möjligt; vara noga med att skriva vad saken gäller i ämnesraden till ditt e-mail. Vi hjälper dig gärna om vi har möjlighet.

Det kan finnas en möjlighet att returnera oönskade varor och erhålla återbetalning när din beställning väl har levererats. För mer information om vår returpolicy, se punkt 4.

2. Frakt & leverans

2.1 How long does delivery take?

- DHL Express:

1 working day: Europe

1 - 2 working days: Worldwide soon avaiable

- Track & Trace Shipment

1 - 3 working days: Denmark

2 – 7 working days: India

2 – 10 working days: Australia, Austria, Belgium, Brazil, Canada, China, Croatia, Czech Republic, Estonia, Finland, France, Germany, Great Britain, Greece, Greenland, Hong Kong, Hungary, Ireland, Iceland, Israel, Italy, Japan, Latvia, Lithuania, Luxembourg, Malaysia, Mexico, Netherlands, New Zealand, Norway, Poland, Portugal, Russia, Switzerland, Singapore, Slovakia, Slovenia, Spain, Sweden, South Korea, USA.

 International Insured and Tracked Delivery: 2 - 10 working days*

- Delivery By Post (no tracking)

International Delivery By Post: 5 - 30 working days**

 

 - Working days are defined as Monday to Friday and exclude bank holidays.


* Delivery to some countries can be delayed up to 30 working days due to customs revisions.

** Delivery By Post in Cameroun, Philippines, South Korea, Thailand, United Arab Emirates and Vietnam have a non tracking, but with bar-code system with a CN21 Customs Declarations that gives you a faster delivery.

2.2 What should I do if my order hasnt been delivered yet?

If the estimated delivery date has passed, we kindly ask you to wait a few extra days in case there are any local postal delays, as your parcel is due to be delivered by your local postal service.

 

If you still haven't received your parcel after waiting a few extra days, then please get in touch with our Customer Service, by letting us know your order number, and we'll be happy to help.

 

2.3 Do you offer a quicker delivery service?

Please be aware that our warehouse is based in Denmark, which is why our timescale may seem slightly longer than some of our US and UK competitors. We use the Danish shipping company PostNord, which means that your package will be delivered by your local postal service.

We are working on offering you a DHL Express Worldwide delivery. This form of delivery is only available for your country, if you can see it at checkout.

Orders to India are sent from our warehouse in India, so the delivery is tax free.

 

2.4 Do you ship to my country?

We offer worldwide delivery (minus Turkey, Kosovo, Gaza City and Indonesia, due to these countries' customs restrictions), so yes, we sure do!

 

2.5 How much does shipping & handling cost to my country?

The cost of the shipping depends on the country to which your package will be sent.

Shipping and handling to Denmark cost 29 DKK / 49 DKK

Shipping and handling in India is FREE

Shipping and handling to the USA is 6$ (USD)

Shipping and handling to Australia, Austria, Belgium, Brazil, Canada, China, Croatia, Czech Republic, Estonia, Finland, France, Germany, Great Britain, Greece, Greenland, Hong Kong, Hungary, Ireland, Iceland, Israel, Italy, Japan, , Latvia, Lithuania, Luxembourg, Malaysia, Mexico, Netherlands, New Zealand, Norway, Poland, Portugal, Russia, Switzerland, Singapore, Slovakia, Slovenia, Spain, Sweden and South Korea cost 6$ (USD)

To all the other countries and regions the shipping and handling costs 7,50€ / 8.5$ (USD) / £6,5 for the Delivery By Post option and 49€ / 57$ (USD) / £44 for the Insured and Tracked Delivery option.

Delivery charges will be detailed before you confirm your order and are also shown on your order confirmation email.

Keep in mind that bank transfer fees and credit card fees aren't included in the total, as they depend on your bank / card issuer.

3. Betalning

3.1 Vilka är mina betalningsalternativ?

Du kan använda Dankort, eDankort, Mastercard, Mastercard Debet DK, Visa, Visa Electron, Maestro, JCB och Paii, liksom banköverföring och PayPal. Vi månar om vår säkerhet, därför är din information säker hos oss.

Vi tar även bedrägeri på största allvar, därför validerar och autoratiserar både vi och kortutgivaren alla kredit- och bankkortskunder.

 

3.2 Varför godkändes inte mitt kort? / Varför avböjdes min betalning?

Om ditt kort inte är anslutet till 3D Secure / Verified by Visa så kan du inte använda det i kassan.

Din bank kan informera dig huruvida ditt kort är anslutet till 3D Secure / Verified by Visa, eller så kan du besöka den här sajten för mer information.

Om din bank inte kan aktivera denna service rekommenderar vi att du skapar ett PayPal-konto och använder det som betalningsalternativ. Du kan sedan koppla ditt kort eller ditt bankkonto till ditt PayPal-konto.

 

3.3 Är mina kortuppgifter och personliga information säker hos er?

Vi garanterar att dina uppgifter är säkra hos oss. All information som sänds har krypterats för att garantera total säkerhet kring känslig information.

 

3.4 Varför har jag fått betala mer än summan som anges i fakturan?

När du betalar med kreditkort eller banköverföring kan det tillkomma extra avgifter. Hur stora summor det rör sig om beror på vilken bank eller vilket kort du använder. För kortköp tillkommer ofta ungefär US2$. Kontakta din bank för information om banköverföringsavgifter.

 

3.5 Måste jag betala tullavgift?

Det är möjligt att du behöver betala en tullavgift på dina varor. Beställningar under en viss summa kan dock vara tullfria.

Kontakta gärna ditt lands tullverk för att få information om vilka avgifter (om några) som kan förekomma, samt om det är tillåtet att importera kosmetiska produkter där du bor.

 

3.6 Hur betalar jag min beställning med banköverföring?

Till att börja med väljer du ”Betala med banköverföring” när du väljer betalningssätt. Observera att vi enbart accepterar betalning i euros vid banköverföring. Kontakta oss om din faktura inte är i euros, så att vi kan informera dig om hur många euros du behöver överföra.

När du väl har beställt dina varor kommer du att få ett mail med följande information:

 

Företagets namn och adress:
Trendto A/S
Skt. Knuds Torv 3B, st.
8000 Aarhus C
Denmark

CVR: 30517385

Banknamn: Sydbank A/S
Land: Germany
IBAN nummer: DE75215106001000520020
BIC-kod / SWIFT-adress: SYBKDE22

Kom ihåg att lägga till ditt ordernummer i transaktionen, och att överföra hela summan. Notera att din beställning kommer att skickas när vi fått din betalning. Detta kan ta allt från ett par timmar till flera arbetsdagar. Tack för ditt tålamod!

 

3.7 Vem betalar banköverföringsavgiften?

När du betalar med banköverföring, kom ihåg att ange att det är du som betalar sändarens avgifter medan vi står för mottagarens avgifter.

 

3.8 Hur lång tid har jag på mig att göra en banköverföring?

Banköverföringar kommer att annulleras efter en månad, så var god att föra över pengarna så snart du gör din beställning.

4. Returer och byten

4.1 Vad händer om mitt paket returneras eller refuseras av tullen?

Om ditt paket returneras till vårt kontor för att det inte hämtats ut, har bristfällig adress eller andra skäl angivna av postkontoret så kontaktar vi dig för att försöka hitta en lösning på problemet.

 

4.2 Jag vill byta ut en eller flera produkter i min beställning

Om du vill returnera hela din beställning (eller delar av den) efter det att du har öppnat ditt paket – förutsatt att produkterna är oöppnade och oanvända – behöver du kontakta oss inom 14 dagar efter det att du har mottagit paketet, och innan du returnerar produkterna. Var medveten om att vid köp av set måste du returnera alla produkterna i setet eftersom vi inte accepterar uppdelade returer av set.

Notera även att du själv får stå för fraktkostnaderna. Om du beviljas pengarna tillbaka kommer de att betalas ut via det betalningssätt du valde när du gjorde din beställning.

När vi får tillbaka produkterna kommer vi att kontakta dig omedelbart. Om allt stämmer kommer det att ta oss 1-3 arbetsdagar, från det att vi mottagit din retur tills du får din återbetalning.

Vi använder inte Western Union eller några andra tredje-partsmetoder vid återbetalning.

 

4.3 Jag har fått fel produkt

Om du får en produkt som du inte beställt är det viktigt att du inte slänger något. Behåll alla levererade produkter (oöppnade och oanvända), förpackningen, emballaget och fakturan.

Kontakta oss på info@slikhaarshop.com inom 14 dagar från det att du mottagit varorna och ange ditt ordernummer och ditt ärende i ämnesraden till ditt mail.

Var god bifoga följande foton i ditt mail:

 

· Ett foto på de levererade produkterna ovanpå fakturan

· Ett foto på fakturan framför de levererade produkterna inuti förpackningen de fraktades i

 

Vi kommer att återkomma till dig med en lösning.

 

4.4 Jag fick inte alla produkter jag beställde

Var snäll och behåll alla varor du fått (oöppnade och oanvända) tillsammans med förpackningen och fakturan.

Kontakta oss på info@slikhaarshop.com inom 14 dagar från det att du mottagit varorna och ange ditt ordernummer och ditt ärende i ämnesraden till ditt mail.

Var god bifoga följande foton i ditt mail:

 

· Ett foto på de levererade produkterna ovanpå fakturan

· Ett foto på fakturan framför de levererade produkterna inuti förpackningen de fraktades i

 

Vi återkommer till dig med en lösning så snart som möjligt.

 

4.5 Jag har mottagit en defekt produkt

Du behöver kontakta oss på info@slikhaarshop.com inom 14 dagar från att du mottagit din beställning. Kom ihåg att skriva ditt ordernummer och ärende i ämnesraden på ditt mail. Var god att bifoga följande foton i ditt mail:

 

· Ett foto av den defekta produkten

· Ett foto / foton av defekten

· Om du vill kan du även bifoga ett kort videoklipp

 

Vi hör av oss så snart vi kan.

5. Mitt konto

5.1 Hur kan jag ändra informationen för mitt konto?

Du kan ändra din information när du vill genom att använda ”Mitt konto”. När du väl loggat in kan du bland annat ändra:

 

· Namn

· Lösenord

· E-mailadress

· Leveransadress

· Faktureringsadress

6. Återbetalningspolicy

6.1 I vilka fall kan jag få pengarna tillbaka?

Du kan bara få pengarna tillbaka om produkten du köpt från SlikhaarShop.com är oöppnad och intakt, samt att villkoren som förklarades på punkt 4.2 är uppfyllda.

 

6.2 Hur mycket kan jag få i återbetalning?

Det beror på hur många produkter du vill returnera. Vi kan betala tillbaka hela summan på din beställning om alla produkter skickas tillbaka intakta och oanvända, efter godkännande av vår kundservice (se punkt 4.2). Notera att du själv kommer att få betala fraktkostnaderna för returen.

 

6.3 Hur lång tid tar det att få pengarna tillbaka?

Det tar oss mellan 1-3 arbetsdagar att göra en återbetalning, räknat från att vi har mottagit produkterna (intakta och oanvända).

 

6.4 Vart kommer min återbetalning?

Vid återbetalning betalas pengarna ut via samma betalningssätt du valde när du beställde varorna.

 

6.5 Vem skall jag kontakta för att be om en återbetalning?

Kontakta oss på info@slikhaarshop.com och skriv ditt ordernummer samt problemet i mailets ämnesrad. Du måste kontakta oss inom 14 dagar från det att du mottagit din beställning.

Slikhaarshop